Ha megvan a csapat és hogy ki lesz a kalandmester akkor kezdődjön a játék! Akinek van M.A.G.U.S. könyve abból kimásolhatja a karakterlapot. Minden játékosnak van karakterlapja kivéve a KM-et. Neki nincs szüksége rá. Ha nincs meg a magus könyv, akkor leírom hogy hogyan kell egy kalandlapot elkészíteni (ez egy leegyszerűsített változat). A játékos írja fel egy lapra a karaktere nevét, nemét, vallását, származását, méretét, korát (a származásról szó esik majd még). Aztán ki kell dobnia az értékeit 6 oldalú dobókockával. Ez úgy folyik hogy négyszer dobnak a kockával és a három legjobbat kell összeadni. Ez lesz az érték eredménye. A következő értékekre kell dobni: Erő, ügyesség, állóképesség, intelligencia, akaraterő, karizma. Ezeket a kalandmester a játék során próbára teszi majd. Például ha át kell ugrania egy szakadék fölött ahhoz nagy ügyesség kell. Egy hatoldalúval kell kidobni a KÉ-t Vagyis a kezdeményezőértéket, a TÉ-t vagyis a támadóértéket és a VÉ-t. Vagyis a védelmi értéket. Ezekre majd a harc során lesz szükség (a csata menetét majd leírom). A játékos a játék indulásánál választhat magának 5 képzettséget. Képzettségek például a lovaglás, íjászat, kardforgatás, úszás, mászás. Ezeket fejleszteni lehet középfokra illetve mesterfokra. És a legfontosabb az ÉP és az FP. Vagyis az életerő és a fájdalom pontok. Ezeket egy 10 oldalú dobókockával kell kidobni, hogy mire jók azt megtudjátok a „csata” nevű résznél. |