Ynev földjén rengeteg mágusfajta létezik: novícius, tűzvarázsló, boszorkány, boszorkánymester, illuzionista. Mindegyikük más és más mágiaágat űz. Van aki a gyönyörű mezőket réteket, erdőket árnymágiával rontja el. De van ki hatalmát arra használja hogy a sötét és gonosz helyeken is fényt teremtsen. Van olyan is aki a holtak felélesztésével az úgynevezett nekromanciával foglalkozik. A druida a természetet használja a mágiában. Mindegyiknek van előnye és hátránya. Az összes varázslat manába kerül. Az erősebb varázslatok több manát igényelnek, de ha a karakter varázslati tudását közép illetve mesterfokra fejleszti egyre olcsóbban, sütheti el a nehéz varázslatokat is. A manát egy tízoldalú dobókockával kell kidobni. Ha egy karakter szintet lép adhat tíz pontot a manájára.
A varázslatok ugyanolyan fontosak, mint a kard, sőt néha még nagyobb hasznát is vesszük annál. Ha a manánk kimerül több módja is, van hogy feltöltsük. Egy kiadós alvás mindenen segít, de mana töltő ital is létezik. Képzettségnek ki lehet fejleszteni a bájital keverést és akkor talán magad is tudsz készíteni egy keveset. A mágia nem csak varázslás hanem művészet is. Kevesen találják értékesnek a rúnaolvasás tudományát. Viszont egy nagy fantáziájú kalandmester mindig is betesz egy olyan helyet a kalandban ahol a falakat rúnák díszesítik. Már volt olyan hogy a játékos a rúnák elolvasásából jött rá a megoldásra. A másik játékos nem ismerte a rúnákat és elbukta a küldetést. A mágusok igyekezzenek a mágia sok ágát megtanulni! Ezen kívül még vannak mágikus lények. A fajok közé nem írtam be a különleges metamorfot. A metamorf egy olyan faj aki manaköltség nélkül tudja megváltoztatni alakját.
Sok dologgá át tud változni: bagoly (2-szeres látás), sas (3-szoros látás), nagymacska (+gyorsaság), farkas, róka, óriáskígyó, óriáspók. A két utóbbi állatnak mérgező a csípése. Hét adag méreg áll ezen lények rendelkezésére. Ha a metamorf hetet belefecskendez az ellenfelébe az rögtön meghal. A metamorfiát csak a metamorfok tudják használni!
|